4012181401 |
Gestió d'aula per a la inclusió. Aprofundiment |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
19/10/2021 - 14/11/2021 (15 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Andreu Castells |
|
Via Alexandra, 62 (Sabadell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental I
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L’escola inclusiva és l’opció educativa per a poder atendre la variabilitat d’alumnes a les
nostres aules, per això necessitem conèixer les estratègies organitzatives i metodològiques més variades i adients a les característiques dels infants.
En aquest curs es farà una anàlisi de les propostes pedagògiques que es fan al centre seguint el DUA, i els recursos més apropiats per tal de desenvolupar pràctiques educatives inclusives d’èxit.
|
| |
Objectius |
- Identificar els trets principals del decret 150/2017 (decret del sistema educatiu inclusiu).
- Analitzar les fortaleses, amenaces, oportunitats i debilitats de l'atenció a la diversitat, la
SIEI i la inclusió als centres.
- Conèixer i fer un anàlisi de les mesures Universals per atendre la diversitat, DUA.
- Dissenyar canvis a l’aula i en les programacions per tal de crear un espai d’aprenentatge inclusiu tenint present el DUA.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1:
- Presentació i motivacions del curs.
- La Variabilitat i el Mite de la Mitjana
- Mesures Universals DUA .
Mòdul 2:
- DUA
- Metodologies i organitzacions d’aula inclusives.
Mòdul 3:
- Anàlisis de les propostes pedagògiques que es desenvolupen a les aules per
Comunitats (Petits, mitjans i grans)
Mòdul 4:
- Conèixer com es desenvolupen propostes pedagògiques en un centre educatiu
inclusiu amb suport SIEI.
Mòdul 5:
- Revisió de les pràctiques inclusives que s’han elaborat al llarg del curs a les
Comunitats.
- Dubtes i preguntes.
- Avaluació del curs. Grau de satisfacció.
|
| |
Formador/a |
Lidia Mendoza Fernández
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció dels participants en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat (Qüestionari).
- Aprofitament en termes d'aprenentatge dels continguts de la formació orientats a la pràctica docent:
-Participació en les dinàmiques de cada mòdul, amb aportacions contextualitzades i argumentades.
-Anàlisis de propostes pedagògiques seguint el disseny DUA.
-Realització de propostes pedagògiques en el Disseny Universal de l'Aprenentatge.
- Participació a la visita a un centre educatiu.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Valoració positiva dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
- Emplenament i tramesa del qüestionari d'avaluació de la formació.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat del centre
|
| |
E-mail |
crp-sabadell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
19/10/2021 |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
diumenge |
14/11/2021 |
- |
- |
|
| |